مرجع مهندسی پزشکی ایران

مشکل بـروز کردن تجهیزات پزشکی هسته ای در کشور

مشکل بـروز کردن تجهیزات پزشکی هسته ای در کشور   دبیر کنگره بین‌المللی پزشکی هسته‌ای و بیولوژی آسیا و ...

مشکل بـروز کردن تجهیزات پزشکی هسته ای در کشور

 

دبیر کنگره بین‌المللی پزشکی هسته‌ای و بیولوژی آسیا و اقیانوسیه به روز کردن تجهیزات پزشکی هسته ای را از مشکلات عمده کشور در این زمینه دانست و گفت: در حال حاضر یکی از دستگاه‌هایی که برای تشخیص سرطان و بیماری قلبی مورد نیاز است در بیمارستان شریعتی راه اندازی شده که به دلیل مسایل بروکراسی به بهره برداری نرسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمد افتخاری در حاشیه مراسم اختتامیه دهمین کنگره بین‌المللی پزشکی هسته‌‌ای و بیولوژی آسیا و اقیانوسیه در جمع خبرنگاران افزود: این کنگره هر 4 سال یکبار در یکی از کشورهای آسیا و اقیانوسیه برگزار می شود و برگزاری این کنگره در سال 2012 نیز به ایران واگذار شد.

دبیر کنگره بین‌المللی پزشکی هسته‌ای و بیولوژی آسیا و اقیانوسیه با بیان اینکه در این کنگره از 30 کشور دنیا حضور داشتند، اظهار داشت: در دهمین کنگره پزشکی هسته‌‌ای 1153 شرکت کننده از 30 کشور دنیا حضور داشتند که در مجموع 381 مقاله ارایه شد.

وی ادامه داد: از این تعداد 274 مقاله به صورت سخنرانی و 107 مقاله به صورت پوستر به منظور آشنایی پزشکان، دانشجویان و دستیاران با تازه‌ترین یافته‌‌های محققان در حوزه علوم هسته‌ای در حوزه پزشکی عرضه شد.

افتخاری همچنین با اشاره به موضوعات مورد بحث در این کنگره خاطرنشان کرد:‌ در این کنگره موضوعاتی در خصوص رادیوداروها، فیزیک هسته‌ای و درمان بیماری‌ها بحث و بررسی شد.

وی همچنین با اشاره به وضعیت کشور در حوزه پزشکی هسته ای اضافه کرد: در حال حاضر کشور در زمینه به روز کردن تجهیزات پزشکی از بسیاری از کشورها از جمله کشورهای همسایه عقب مانده است.

دبیر کنگره بین‌المللی پزشکی هسته‌ای و بیولوژی آسیا و اقیانوسیه با اشاره به ضرورت وجود تجهیزات پزشکی هسته‌ای در مراکز درمانی یادآور شد: دستگاه‌های ساکروترون و پت از جمله دستگاه‌های مورد نیاز برای تشخیص و درمان بیماری‌های سرطان و قلبی به کار می‌رود که در حال حاضر دستگاه پت در بیمارستان شریعتی نصب شده است ولی به دلایل موانع بروکراسی تا کنون به بهره برداری نرسیده است.

افتخاری همچنین ادامه داد: این امر باعث شده است تا بیماران برای برخی موارد مجبور هستند برای گرفتن اسکن و یا برخی تست‌ها به کشورهای همسایه سفر کنند که این برای کشور قابل قبول نیست.

وی همچنین با اشاره به برگزاری یازدهمین کنگره بین‌المللی پزشکی هسته‌ای در سال 2015 گفت:‌ این کنگره در کشور کره برگزار خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری مهر

 

 

کلمات کلیدی: biomedical engineering ، مهندسی پزشکی ، آشنایی با مهندسی پزشکی ، معرفی مهندسی پزشکی ، مهندسی پزشکی گرایش بالینی ، مهندسی پزشکی گرایش بیومکانیک ، مهندسی پزشکی گرایش بیوالکتریک ، مهندسی پزشکی گرایش بیومتریال (بیومواد) ، مهندسی پزشکی ایران ، مهندسی پزشکی دانشگاه پیام نور ، پایگاه آموزشی و اطلاع رسانی مهندسی پزشکی ، اخبار و تازه های مهندسی پزشکی ، مقالات مهندسی پزشکی ، آموزش مهندسی پزشکی ، دانلود کتاب های مهندسی پزشکی ، دانلود جزوه های مهندسی پزشکی ، دانلود نمونه سوالات امتحانی مهندسی پزشکی ، پزشکی هسته ای ، تجهیزات پزشکی هسته ای ، مشکل بـروز کردن تجهیزات پزشکی هسته ای در کشور

کد امنیتی رفرش

آشنایی با مهندسی پزشکی

آشنایی با تجهیزات پزشکی

آشنایی با تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی

اخبار و تازه‌های مهندسی پزشکی

مقالات مهندسی پزشکی

جزوات دانشگاهی و نمونه سوالات امتحانی

معرفی کتاب ، نرم افزار و سایت

ویدیو و انیمیشن آموزشی

دانلود فایل