زمان جاری : شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 12:03 بعد از ظهر
نام کاربری : رمز عبور : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام دوست گرامی ؛
برای مشاهده انجمن با امکانات کامل ، می بايست
ثـبـت نـام کـنـیـد یا وارد شـویـد


کاربر گرامی کاربر گرامی ؛







تعداد بازدید 1761
نویسنده پیام
mbio آفلاین





ارسال‌ها : 243
عضویت: 6 /7 /1391
تشکرها : 324
تشکر شده : 383
دانشگاه اصفهان



جمعی از پزشکان اصفهان در جهت تأسیس آموزشگاه عالی بهداری با تلاش و پشتکار خود موفق شدند موافقت احداث مرکز آموزش عالی بهداری را که پایه‌گذاری دانشگاه اصفهان امروز است ، جلب نمایند.
با موافقت تأسیس آموزشگاه عالی بهداری در سال ۱۳۲۵ و افزایش تعداد متقاضیان شرکت کننده‌ی در این آموزشگاه ، زمین‌های هزار جریب تا نزدیکی کوه صفه ، برای برپایی عظمتی با شکوه به نام دانشگاه اصفهان مهیا گردید.
پس از تأسیس و انتقال آموزشگاه عالی بهداری به منطقه‌ی هزار جریب ، دانشکده‌ی پزشکی نیز در ۷ آبان ماه ۱۳۲۹ در کنار همان آموزشگاه احداث گردید. در سال ۱۳۳۵ قدم دیگری در جهت تعالی دانشگاه اصفهان برداشته شد که آن ، تأسیس دانشکده‌ی داروسازی در کنار پزشکی بود. پس از تأسیس دانشکده‌ی داروسازی ، در دی ماه ۱۳۳۷ دانشکده‌ی ادبیات با برپایی دو رشته‌ی تحصیلی زبان و ادبیات فارسی و انگلیسی در کوی شاهزاده ابراهیم ، گسترش رشته‌هایی چون زبان و ادبیات فرانسه (۱۳۳۸) ، زبان و ادبیات ارمنی (۱۳۳۹) ، زبان و ادبیات عرب (۱۳۳۱) ، تاریخ و جغرافیا (۱۳۴۵) ، گروه علوم اجتماعی (۱۳۴۸) و انتقال این دانشکده در سال ۱۳۴۸ از کوی شاهزاده ابراهیم به مجموعه‌ی دانشکده‌های واقع در هزار جریب رونقی تازه به دانشگاه اصفهان بخشید.
مرداد ماه سال ۱۳۴۳ یادآور خاطره‌ی تأسیس دانشکده‌های علوم و علوم تربیتی و روانشناسی به همت تلاش پیگیر و بی‌وقفه‌ی استادانی چون دکتر فاروقی می‌باشد. در اواخر سال ۱۳۴۷ با شکل‌گیری کلی دانشگاه اصفهان مدرسه‌ی عالی کورش کبیر به این دانشگاه الحاق گردید و در همان سال نیز دانشکده‌ی علوم اداری و اقتصاد در دانشگاه تأسیس شد.
در سال ۱۳۶۵ پس از سه دهه دانشکده‌های علوم پزشکی از دانشگاه اصفهان جدا شدند و راهی جداگانه برگزیدند.
امروزه پس از گذشت چندین سال از تأسیس ، دانشگاه اصفهان در مسیر توسعه‌ی علمی گام‌هایی برداشته است که در یک نگاه می‌توان به آن اشاره کرد.







گروه مهندسی پزشکی


 
گروه مهندسی پزشکی فعالیت خود را با پذیرش ۳۹ نفر دانشجو در گرایش بالینی در سال ۱۳۷۸ با هدف آموزش و تربیت کارشناسانی که بتوانند نقش خود را در طراحی و استفاده بهینه از ابزار لازم در محیط های بالینی و بیمارستانی و کاربرد فنون و روش های مهندسی در تأمین بهداشت عمومی و تخصصی ایفا نمایند ، آغاز نمود و از سال ۱۳۸۶ پذیرش دانشجو در دوره کارشناسی گرایش بیوالکتریک انجام گرفت. همچنین از سال ۱۳۸۸ اقدام به پذیرش اولین دانشجویان در دوره های کارشناسی گرایش بیومکانیک و کارشناسی ارشد گرایش بیوالکتریک نمود و از سال تحصیلی ۹۲-۹۱ در دوره کارشناسی ارشد گرایش بیومواد نیز اقدام به پذیرش دانشجو می نماید. انتظار می رود فارغ التحصیلان این دوره نقش خود را در:

۱- نصب و راه اندازی دستگاه ها و وسایل پزشکی و تجهیز فنی بیمارستان
۲- تعمیر و نگهداری تجهیزات بیمارستانی
۳- مشاوره فنی در سفارش و خرید دستگاه های پزشکی
۴- کمک به کادر پزشکی در به کارگیری بهینه از دستگاه های پزشکی
۵- مسئولیت فنی و مهندسی بیمارستان
۶- همکاری در پروژه های تحقیقاتی پزشکی
۷- کمک به طراحی برخی از دستگاههای پزشکی
۸- طراحی و ساخت اندام های مصنوعی
ایفا نمایند.

تعداد اعضاء هیات علمی گروه مهندسی پزشکی: ۱۳



پنجشنبه 17 مرداد 1392 - 15:58
ارسال پیام خصوصی نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از mbio بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: admin &
برای نمایش پاسخ جدید نیازی به رفرش (تازه سازی) صفحه نیست ، برای این کار روی تازه سازی پاسخ ها کلیک نمایید !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | دانشگاه اصفهان | پیوند سایتی RSS | بازگشت به بالا