زمان جاری : دوشنبه 28 خرداد 1403 - 4:38 قبل از ظهر
نام کاربری : رمز عبور : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام دوست گرامی ؛
برای مشاهده انجمن با امکانات کامل ، می بايست
ثـبـت نـام کـنـیـد یا وارد شـویـد


کاربر گرامی کاربر گرامی ؛







تعداد بازدید 1130
نویسنده پیام
baharsalehi آفلاین





ارسال‌ها : 315
عضویت: 8 /6 /1391
محل زندگی: اهواز
سن: 26
تشکرها : 261
تشکر شده : 684
چند نکته طلایی برای برجسته شدن رزومه شما
رزومه ، مهمترین سند و مدرک شما در راه یافتن شغل و کار مناسب است و به نوعی می توان از این سند به عنوان برگ برنده در جستجو برای کار یاد کرد. این برگ برنده گاهی می تواند تنها نقش یک میانبر را برای شکست شما در جستجو برای کار ایفا کند و هیچ نتیجه ای برایتان نداشته باشد.

برای اینکه از بروز این شکست جلوگیری شود ، در گزارش پیش رو 23 نکته طلایی و کوتاه و خواندنی را به شما می گوییم که راه موفقیتتان را هموار می کند.

1– پاكيزه و تميز و خالی از اشتباه بنويسيد.
متن خود را با دقت بخوانيد و آن را از لحاظ گرامر و تايپ بررسی كنيد. در صورت امكان از شخص ديگری بخواهيد كه رزومه شما را از نظر املائی و مفهومی بررسی نمايد. كوچكترين اشتباه ممكن است موجب بی ارزش شدن رزومه شود.

2– هدف و منظور خود را به طور مشخص شرح دهيد.
به طور كلی مشخص بودن هدف و منظور ، كمک شايانی به مهم جلوه دادن صحبت های شما در رزومه می كند. هدف شما به طور خلاصه توانايی هايتان را بيان می كند و به قدرت و نيرويتان در كار اهميت می بخشد.

3– نقاط قوت خود را برای كارفرمايان معين نماييد.
روی هنر و توانايی هاي خود بيشتر تأكيد نماييد ؛ زيرا به اين ترتيب كارفرما را در پاسخگويی به اين سؤال كه: "اين كارجو چه كارهايی می تواند برای پيشبرد اهداف مد نظر انجام دهد؟" كمک می نماييد.

4– اطلاعات مهم تر را مشخص نماييد.
به طور متوسط هر كارفرما به مدت 30 ثانيه روی هر رزومه وقت می گذارد. كارفرمايان غالباً بيشتر به تجربه های موفق كاری شما در گذشته اهميت می دهند تا تحصيلات متنوع و اطلاعات گوناگون ، به همين دليل مهمترين تجربيات خود را در ابتدای رزومه قرار دهيد. مانند قابليت ها ، توانائی ها و تجربيات و حتی تحصيلات كه همگی به نوعی با هم در ارتباطند.

5– به توانايی های خود اهميت بدهيد.
رزومه خود را بر طبق قابليت ها و توانايی ها درجه بندی كنيد و استعدادهای خود را به طور خلاصه و مفيد و با رعايت حق تقدم بيان كنيد. به توانايی ها و استعدادهای شخصی خود اهميت دهيد و خود را در بهترين وضعيت توصيف كنيد. اينگونه وانمود كنيد كه توانايی ها ، واقعيتی در شما هستند.

6– از كلمات كليدی بهره ببريد.
سعی كنيد از كلمات كليدی مشخصی برای بيان توانايی ها و تجربياتتان استفاده كنيد ، مانند مديريت حسابداری ، عرضه محصولات ، ويژوال بيسيک ، اكسل ، پردازش داده ها ، طراحی گرافيک و روش های تبليغات حرفه ای.

7– از كلمات اختصاری مربوط به حرفه استفاده نماييد.
از كلمات اختصاری و اصطلاحات خاص حرفه تان استفاده كنيد تا نشان دهيد آشنايی مناسب و كافی با حرفه تان داريد. اما دقت كنيد رزومه شما مملو از اين گونه كلمات نباشد كه خواندن آن سخت و غير قابل فهم گردد ؛ همچنين بهتر است جلوی اينگونه واژه ها كلمات اقتباس شده را نيز به طور كامل در پرانتز بيان كنيد مثل: Information Technology) I.T) می توانید واژه کامل را داخل پرانتز بنویسید.

8– از كلمات تأييد برانگيز بهره ببريد.
خود را فعال و پر جنب و جوش ، با كمال ، با هوش و به عنوان كسی كه در هر كمک و همكاری سهمی دارد توصيف كنيد. اين گونه به نظر كارفرما از هر جهت مفيد جلوه گر می شويد.

9– از آوردن ضمير مثل "من" پرهيز كنيد.
هرگز از ضمایر شخصی و انعكاسی مثل "من" در رزومه خود استفاده نكنيد و سعی كنيد جملات خود را كوتاه كنيد.

10– كلمات كليدی را در متن مشخص جلوه دهيد.
به جای پررنگ كردن و يا كج نوشتن كلمات جهت اهميت دادن به آنها ، در بررسی اجمالی اندازه قلم ها را افزايش دهيد و يا از گيومه و يا علامت * برای اهميت دادن به نكات كليدی در رزومه بهره ببريد.

11– اطلاعات را خلاصه كنيد.
وقتی كه رزومه شما از يک يا دو صفحه بيشتر می شود ، محدوديت هايی برای تبديل آن به شكل الكترونيكی ايجاد می شود. بنابراين همواره توصيه می شود كه رزومه خود را در يک صفحه تهيه كنيد.

12– ليستی از تجربيات اخير را مهيا كنيد.
تجربيات 10 يا 15 سال كاری پيش را به طور خلاصه ذكر نماييد.

13– به تجربيات خود كميت بدهيد.
اعداد ابزارهای قوی ای هستند ، به جاي اينكه بگوييد: "توانايی ‏های من باعث افزايش ميزان فروش در محل كار قبلی بود" بهتر است كه از اعداد نيز استفاده كنيد و مثلاً بگوييد: "افزايش فروش 150% در 6 ماه" از جمله تجربيات من در محل قبلی بوده است.

14– زياده گويی نكنيد.
از گزاف گفتن و استفاده از لغات حساس و دقيق پرهيز كنيد. به زبانی ديگر برای تحت تأثير قرار دادن كارفرما لازم نيست كلمات ژرف و عميق بكار گيريد. از كلماتی استفاده كنيد كه برای همه قابل فهم باشد.

15– در مورد حقوق خود در رزومه مطلبی را بيان نكنيد.
هرگز نوع و ميزان حقوق خود را در رزومه تان مشخص نكنيد.

16– از مطرح نمودن مسائل شخصی پرهيز كنيد.
هرگز در مورد اطلاعات شخصی و خصوصی مثل عقيده و مذهب ، وضعيت ازدواج ، سن و مال ثروت خود موردی را ذكر نكنيد يا حتی نظرات شخصی خود را نيز مطرح نكنيد. همچنين از شوخی و مزاح و بكاربردن كلمات مبتذل پرهيز كنيد.

17– صادق باشيد.
دروغ گفتن و گزاف گويی و مبالغه در مورد توانايی ها ، هميشه خطری جدی است كه به خود شما باز می گردد.

18– رزومه را خودتان بنويسيد.
رزومه ای درست كنيد كه منعكس كننده فكر شما باشد. سعی كنيد رزومه را با فكر و دست خودتان بنويسيد. اگر اولين رزومه تان را شخصاً بنويسيد ، بسيار مهم است و به زودی حرفه ای هم خواهيد شد.

19– ويژگی های شخصی وابسته به شغل خود را اعلام كنيد.
اگر تصميم داريد كه خصيصه های شخصی خود را در رزومه قرار دهيد ، مانند "مسئوليت پذيری" يا "قابليت اطمينان" ، "برنامه ريزی دقيق در كار" و … فقط سعی كنيد تمامی آنها وابسته به نوع شغل مورد نظر باشند.

20– سازگاری خود را با محيط كاری نشان دهيد.
به منظور كم اهميت جلوه دادن مدت زمان بيكاری و فواصل بين كار ، بهتر است قابليت ها و توانايی های كاری خود را عنوان كنيد و از ذكر تاريخ وار تجربيات خود بپرهيزيد.

21– رزومه ای متعادل بسازيد.
رزومه ای مؤثر است كه متعادل باشد ، پاكيزه باشد ، سازگار و جذاب و خوشايند باشد ، تقسيم بندی شده باشد و عنوان های هر بخش هوشمندانه انتخاب شده باشند.

22– عنوان ها را كلي انتخاب كنيد.
عنوان های هر قسمت از رزومه را كلی و مناسب برگزينيد. مثلا: تجربيات ، سوابق كاری ، توانايی ها ، خلاصه تحصيلات ، هنر و فضيلت ، تعليم و تربيت ، پيوستگی های حرفه ای ، امتيازات تحصيلی و حرفه ای ، كتاب ها و مقالات اختصاصی ، گواهی های دانشگاهی و …

23– مثبت بنويسيد.
تمام نكات منفی و با بيان غير مثبت را از رزومه خود حذف كنيد و به ياد داشته باشيد كه هر چه بيشتر توانايی ها و نكات مثبت در مورد خود را عرضه كنيد ، موفق تر خواهيد بود.



امضا :
در نبرد بین انسان های سخت و روزهای سخت
این انسان های سخت هستند که می مانند
نه روزهای سخت.
سه شنبه 07 خرداد 1392 - 23:46
ارسال پیام خصوصی نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 3 کاربر از baharsalehi بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: mbio & admin & endromeda &
برای نمایش پاسخ جدید نیازی به رفرش (تازه سازی) صفحه نیست ، برای این کار روی تازه سازی پاسخ ها کلیک نمایید !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | چند نکته طلایی برای برجسته شدن رزومه شما | پیوند سایتی RSS | بازگشت به بالا