زمان جاری : شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 7:21 قبل از ظهر
نام کاربری : رمز عبور : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام دوست گرامی ؛
برای مشاهده انجمن با امکانات کامل ، می بايست
ثـبـت نـام کـنـیـد یا وارد شـویـد


کاربر گرامی کاربر گرامی ؛







تعداد بازدید 60956
نویسنده پیام
mbio آفلاین





ارسال‌ها : 243
عضویت: 6 /7 /1391
تشکرها : 324
تشکر شده : 383
مطالعه دست جمعی برای کنکور 93 گرایش بیوالکتریک
هدف از ایجاد این تاپیک صرفاً گفتگوی مرتبط با دروس کنکور کارشناسی ارشد مهندسی پزشکی برای داوطلبان کنکور 93 می باشد.
امید است افرادی فعال ، کوشا ، صادق و بی ریا در این تاپیک فعالیت نمایند تا با همکاری یکدیگر محفلی علمی و در جهت ارتقای سطح دانش خود پدید آورند.

قوانین تاپیک به شرح زیر می باشند:

1. از نگاشتن هرگونه اسپم ، پست هجو ، بی ربط ، جوک ، هزلیات و هرگونه پست نامربوط به تیتر تاپیک جداً خودداری کنید و در صورت ایجاد چنین پست هایی از سوی کاربر ، بدون اطلاع قبلی این پست ها حذف خواهند شد. پس به منظور ایجاد نشدن دلخوری از ایجاد پست های نامربوط خودداری نمایید.

2. از زدن نقل قول برای تشکر کردن از کاربران دیگر جداً خودداری کنید ؛ زیرا علاوه بر اسپم بودن ، کار بیهوده ای است. دکمه تشکر در زیر نام هر کاربر درج شده است ، برای تشکر کردن از کاربر موردنظر خود از این دکمه  استفاده کنید.

3. اگر تشخیص داده شود که کاربری مالتی یوزر (دارای چند شناسه کاربری) است ، سریعاً به بنده اطلاع دهید و از زدن پست در تاپیک خودداری نموده و شکیبا باشید. مدیریت سایت به سادگی قادر به رد گیری IP تمامی کاربران می باشد و این مورد جزء خصوصیات هر نرم افزار طراحی وب است. همچنین مدیریت سایت قادر به پیگیری حقوقی کاربران اخلالگر سایت از طریق پلیس فتا می باشد و هرگونه عواقب مالتی یوزر بودن بر عهده خود شخص خواهد بود.

4. هرگونه تبلیغات در تاپیک بدون اطلاع قبلی حذف خواهد شد.

5. هرگونه کار خصوصی ای که با کاربر موردنظر خود دارید را از طریق پیغام خصوصی پیش بگیرید و پست های این چنینی بدون اطلاع قبلی حذف خواهند شد.



با تشکر


پنجشنبه 24 اسفند 1391 - 20:34
ارسال پیام خصوصی نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 7 کاربر از mbio بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: admin & hoda & hossein94 & linda & pooriaje & mahsaaa & helia_zargham &
mbio آفلاین




ارسال‌ها : 243
عضویت: 6 /7 /1391
تشکرها : 324
تشکر شده : 383

پاسخ : 1 RE مطالعه دست جمعی برای کنکور 93 گرایش بیوالکتریک

آنچه پیش روی شماست حاوی یک روش برنامه ریزی برای مطالعه و بویژه آمادگی برای كنكور است. این روش ممكن است با آنچه در ذهن شماست و یا روش های ابتدایی مرسوم برنامه ریزی فردی تفاوت های زیادی داشته باشد ، اما پس از مطالعه آن درمی یابید كه كاملاً عملی و مفید بوده و تمام جوانب یک یادگیری مطلوب را داراست. در این روش با استفاده از دقیق ترین دستاوردهای روانشناسی یادگیری می توانید به بهترین شكل از توان و استعداد خود بهره بگیرید.

اصول اساسی
۱- این روش بیشتر به گذشته توجه دارد. چون ابتدا باید امكانات خود را بشناسید و برای این كار هم باید به گذشته توجه كنید. بدون شناخت دقیق توانایی هایتان نمی توانید الگو و برنامه واقع بینانه ای برای آینده تدوین نمایید.
اغلب برنامه های آموزشی از پیش تعیین شده كه شما و یا حتی افراد با تجربه تر برای روزها و هفته های بعد تنظیم می كنید ، هرگز اجرا نمی شود. زیرا این برنامه ها همگی یک اشكال اساسی دارند ، آنها بر مبنای توانایی ها و امكانات واقعی شما استوار نشده اند. معمولاً این برنامه ها خوش بینانه و بلندپروازانه تنظیم می شوند. ما نمی توانیم برنامه مطالعه و زندگی خود را فقط براساس آرزوها و تمایلات خودمان تنظیم كنیم. متأسفانه در ۹۹ درصد موارد حدس شما از توانایی های خودتان خوش بینانه است. به همین دلیل معمولاً ارزیابی شخصی دو برابر واقعیت است.

۲- برنامه هر كس مخصوص خود او و با دیگری متفاوت است. هر كس در زمینه بهره هوشی ، پایه درسی ، نقاط قوت و ضعف درس ، اهداف آموزشی ، عادات و روش های مطالعه ، محیط و شرایط زندگی و تحصیل و میزان اعتماد به نفس با دیگران متفاوت است و برای هر فرد باید برنامه ای متناسب با ویژگی های خاص خود تنظیم گردد. الگوبرداری از كارهای دوستانی كه موفق بوده اند نیز چندان مفید نیست. چه بسا كاری كه برای كسی بسیار مفید و مؤثر است ، برای دیگران كاملاً مضر باشد.

۳- واحد زمانی این برنامه یک هفته است. یكی از عواملی كه باعث اجرا نشدن برنامه های درسی می شود ، تنظیم برنامه به صورت ساعت به ساعت یا روز به روز است. در حالی كه در زندگی واقعی ما عوامل بسیاری وجود دارند كه موجب می شوند ما نتوانیم هر روز در ساعت معین همان كاری را كه می خواهیم انجام دهیم ، ولی می توانیم این ضعف را در روزهای بعد جبران كنیم. به همین دلیل یک هفته واحد زمانی مناسبتری برای برنامه ریزی است.
اگر ما در طول یک هفته رفتار خود را بررسی كنیم ، بهتر می توانیم به عدم تعادل های كار خود پی ببریم و افراط و تفریط ها را در كار خود بشناسیم. هنگامی كه ساعات مطالعه دروس مختلف را در طول یک هفته جمع می كنیم ، متوجه می شویم كه درسی را بیشتر یا كمتر از اندازه لازم مطالعه كرده ایم. هر كس اگر به حال خود گذاشته شود ، كاری را انجام می دهد كه بیشتر به آن علاقه دارد ، همچنین هنگام درس خواندن بیشتر به مطالعه دروسی می پردازد كه در آن موفق تر بوده و نمره كمتری كسب كرده است. باید هر درس را به اندازه اهمیت همان درس و به طور متعادل مطالعه نماییم و با توجه به قدرت و ضعف مان در آن درس ساعات مطالعه آن را تنظیم نماییم.

۴- نقش فعال و خلاق در برنامه ریزی متعلق به شماست. هیچ كس به اندازه شما دلسوز و نگران سرنوشت شما نیست و هیچ كس به اندازه شما از جزئیات كار شما آگاه نیست. در این روش شما می توانید ابتكارات و خلاقیت های خود را ابراز نمایید. این خود شما هستید كه فعالترین نقش را در برنامه ریزی آموزشی تان دارید. مهم برخورد خلاقانه شما با برنامه ریزی است كه خودتان انجام می دهید.

۵- رقیب اصلی شما خودتان هستید. رقیب شما دیگران نیستند ، شما در طول سال جاری باید با خودتان مسابقه بدهید. باید هر روزتان از روز قبل و هر هفته تان از هفته قبل بهتر و موفق تر باشد.
سال گذشته از چند درصد توانایی خود استفاده كرده اید؟ متأسفانه بخش قابل توجهی از توانایی های ما به هدر می رود و ما بدون آن كه به این موضوع توجه كنیم ، در پی رقابت و مسابقه با دیگران هستیم. سالم ترین ، صحیح ترین و مؤثرترین نوع رقابت ، رقابت انسان با خود است. ما باید دائماً تلاش كنیم قابلیت ها و توانایی های خود را بیشتر و بیشتر محقق نماییم. برای ارزیابی صحیح از كار خود باید دائماً با خود رقابت كنید و ركوردهای كمی و كیفی به دست آمده را ثبت كنید. اگر شما بدانید این هفته چقدر مطالعه كرده اید ، حتماً در هفته آینده تلاش خواهید كرد ساعات بیشتری درس بخوانید.

روش اجرایی برنامه ریزی آمادگی كنكور

دفتر برنامه ریزی و رسم جدول مطالعات
یک دفتر صد برگ تهیه كنید. دو سه برگ اول آن را سفید بگذارید. سپس هر دو صفحه مقابل هم را به یک هفته اختصاص دهید. در سمت راست آن جدولی به شرح زیر رسم كنید و سمت چپ آن را كه صفحه ارزیابی و تصمیم نام دارد سفید بگذارید تا نكات ویژه ای را كه بعداً اشاره خواهد شد در آن بنویسید. در صورتی كه در طول سال برنامه آموزشی یا فوق برنامه ای علاوه بر مطالعه درسی و كنكور دارید ، در پایان ستون ذكر كنید. (مانند: كلاس ، كامپیوتر ، زبان ، فعالیت ورزشی یا هنری)
اغلب توصیه بر این است كه در سال جاری فعالیت های فوق برنامه خود را به حداقل برسانید یا كاملاً قطع كنید. فعالیت های ورزشی و هنری در سال جاری ، تا حدی كه سبب شادابی جسم و روح شما شود مفید و لازم است. شروع هر هفته را روز شنبه در نظر بگیرید و پایان هفته را روز جمعه ، تكمیل جدول را باید از همین امروز شروع كنید و حتی یک روز را هم نباید از دست بدهید. مثلاً اگر امروز دوشنبه است ، جدول را از ستون دوشنبه به بعد تكمیل كنید و شروع كار را به تعویق نیندازید. لازم نیست تمام خانه های مربوط به دروس مختلف هر روز پر شود ؛ زیرا شما نمی توانید تمام دروس را در یک مطالعه كنید. ساعات شروع و پایان مطالعه را لازم نیست بنویسید. زمان مطالعه هر درس از لحظه ای شروع می شود كه شما كتاب را باز می كنید و زمانی خاتمه می یابد كه كتاب را می بندید. كارهای متفرقه ای كه در بین مطالعه انجام می دهید جزء ساعات مطالعه محاسبه نمی گردد و باید از آن كسر شود. منظور از ساعات مطالعه فقط ساعاتی است كه به تنهایی مطالعه می كنید. ساعات مطالعه با معلم خصوصی و یا رفتن به كلاس های مختلف جزء ساعات مطالعه محسوب نمی گردد. ساعاتی را كه در هفته برای هر درس به كلاس كنكور رفته اید یا معلم خصوصی داشته اید ، در ستون آخر ثبت نمایید. این كار را یكبار و در پایان هفته انجام دهید.
جمع ساعات مطالعه را در پایان هر روز محاسبه و ثبت كنید ، در غیر این صورت ارزش كارتان از بین می رود ؛ زیرا شما باید بدانید هر روز به نسبت روز قبل چه میزان مطالعه كرده اید تا در روز بعد كمیت و كیفیت كارتان را بالاتر ببرید. اگر روزی اصلاً درس نخواندید ، در خانه جمع همان ستون با خودكار قرمز یک صفر بزرگ بگذارید. حتی الامكان هر شب برای روز بعد برنامه ای تنظیم كنید و معلوم كنید كه فردا قصد دارید چه دروسی را مطالعه كنید. در ردیف ما قبل آخر ستون جمع ، مجموعه ساعات مطالعه هر هفته را ثبت كنید. این عدد برای شما اهمیت زیادی دارد و باید آن را برای هفته بعد به خاطر داشته باشید تا بهتر كار كنید. همچنین میانگین ساعات روزهای هفته نیز برای شما اهمیت زیادی دارد. برای به دست آوردن آن مجموعه ساعات مطالعه هفته را بر هفت تقسیم كنید. از این طریق سعی كنید تا میزان مطالعه هر روز را از میانگین هفته قبل بالاتر ببرید.

صفحه ارزیابی و تصمیم
پس از تكمیل جدول روزانه لازم است به نقد و ارزیابی كارهایتان بپردازید تا اشكالات كارتان را تشخیص داده و برای رفع آن در آینده بكوشید. این ارزیابی را در سه مرحله انجام دهید:
۱- پایان هر روز
۲- پایان هر هفته
۳- پایان هر ماه
نتیجه بررسی ها و همچنین تصمیماتی را كه برای فردا ، هفته بعد یا ماه بعد می گیرید در صفحه ارزیابی و تصمیم یادداشت كنید.

عوامل و موارد بررسی شده در صفحه ارزیابی و تصمیم عبارتند از:
۱- چقدر مطالعه كرده اید؟
۲- آیا مطالعه دروس مختلف متناسب و متعادل بوده است یا خیر؟
۳- آیا از بازده كار راضی هستید یا خیر؟
۴- اشكال در كجاست؟

به عبارت دیگر ما در بررسی كار مطالعاتی خود به ترتیب به این موضوع توجه می كنیم:
۱- كمیت و مقدار كار: در طول روز چند ساعت خوانده اید؟ به جز درس خواندن چه كارهای دیگری انجام داده اید؟ كارهای دیگر تا چه حد ضروری و مفید بوده اند؟ چند ساعت از وقت خود را صرف فعالیت غیردرسی كرده اید؟ چند ساعت از روزتان را هدر داده اید؟
این ها را فقط خودتان می توانید تشخیص دهید. با تشخیص آن سعی كنید فردایتان بهتر از امروز باشد. شما باید خودتان قاضی خود باشید.
۲- تناسب و تعادل در كار: برای موفقیت لازم است تعادل و تناسب را در مطالعه دروس مختلف رعایت كرد. یكی از عوامل مهم بررسی جدول روزانه مطالعه ، توجه به تناسب مطالعه دروس مختلف است. این كار را باید در پایان هفته كه ساعات مطالعه دروس مختلف جمع می گردد ، انجام داد كه آیا متعادل كار كرده اید یا اینكه در مطالعه تان افراط و تفریط داشته اید و بعضی دروس را كمتر یا بیشتر خوانده اید البته باید در نظر داشت كه وجود اتفاقات و استثنائات غیر منتظره در زندگی اغلب باعث عدم اجرای دقیق برنامه می گردد و اغلب بدون اینكه متوجه باشید عملاً دروسی را بیشتر مطالعه می كنید كه تمایل بیشتری به آنها دارید. اگر درسی را در یک هفته بیش از اندازه خواندید ، در هفته بعد میزان آن را كم كنید و دروسی را كه در هفته قبل كم خوانده اید بیشتر بخوانید. نتیجه این بررسی ها و همچنین تصمیماتی را كه برای هفته بعد گرفته اید در صفحه ارزیابی و تصمیم بنویسید.




پنجشنبه 24 اسفند 1391 - 20:45
ارسال پیام خصوصی نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 5 کاربر از mbio بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: admin / hoda / hossein94 / fateme1919 / kelideservat /
mbio آفلاین




ارسال‌ها : 243
عضویت: 6 /7 /1391
تشکرها : 324
تشکر شده : 383

پاسخ : 2 RE مطالعه دست جمعی برای کنکور 93 گرایش بیوالکتریک

برنامه ریزی برای مطالعه در ایام تعطیلات نوروز
یكی از دلایل موفقیت داوطلبان موفق این است كه در زمان‌هایی كه دیگران درس نمی‌خوانند ، به شدت درس می‌خوانند. دوران عید یكی از همین زمان‌ها است. به همین دلیل این دوره را دوره‌ی طلایی نامیده ایم. در این دوره‌ی كوتاه شما می‌توانید جهش قابل ملاحظه ای به پیش داشته باشید به شرط آنكه به دو راهنمایی زیر دقیقاً توجه كنید:
اول اینکه زیاد زحمت بكشید ... ، تفریحات ، دید و بازدیدها ، مسافرت و تلویزیون را كنار بگذارید و فقط دو روز از عید را به خودتان مرخصی بدهید و در روزهای قبل و بعد تا آنجا كه می‌توانید درس بخوانید. افرادی كه اراده‌ی ضعیفی دارند ، مطمئناً پیشرفت خوبی نخواهند كرد. ما به این گونه داوطلبان توصیه می‌نماییم خودشان به پدر و مادرشان مراجعه كنند و از آنها بخواهند تا بر كارشان نظارت نمایند.
دوم اینکه با یک نقشه‌ی دقیق و طبق یک برنامه جامع درس بخوانید. تا بازده مطالعه شما چند برابر شود. در این مقاله چگونگی تنظیم برنامه جامع را برای شما توضیح می‌دهیم. فقط باید یكی دو ساعت وقت صرف كنید و طبق روشی كه توضیح می‌دهیم «برنامه‌ی جامع» را برای خودتان تنظیم نمائید و سپس با نظم و دقت «برنامه‌ی جامع» را اجرا نمائید. آنگاه خواهید دید كه سه یا چهار هفته در ایام نوروز برای شما ارزش چند ماه را خواهد داشت و شما جهش بزرگی به جلو خواهید داشت. برنامه‌ی جامع را در داخل جداول یک برگ كاغذ A3 بنویسید. آن را روی یک مقوای بزرگ بچسبانید و به دیوار مقابل میز تحریر خود نصب كنید تا همواره در مقابل چشمان‌تان باشد. برنامه‌ی جامع جایگزین دفتر برنامه ریزی نمی‌شود و به عنوان مكمل آن استفاده می‌شود. روی مقوای بزرگ علاوه بر جدول برنامه جامع یک برگ كاغذ A4 كه روی آن برنامه‌ی هفته را نوشته‌اید ، نصب می‌نمائید. در پایان هر هفته برگه مربوط به هفته قبل را بردارید و پس از جمع بندی كامل از كارهای انجام شده و كارهای انجام نشده ، برگه‌ی مربوط به هفته‌ی بعد را نصب نمائید.

برنامه‌ی جامع چیست و در چه مواقعی تنظیم می‌شود؟
هرگاه بخواهید یک مجموعه كار آموزشی را به صورت كامل انجام دهید یا یک مجموعه‌ی درسی را به طور كامل یا نسبتاً كامل دوره نمائید ، برنامه جامع تنظیم می‌نمائید. توصیه‌ی ما این است كه برنامه‌ی جامع را هیچ گاه برای كمتر از دو هفته و یا بیشتر از چهار هفته طراحی نكنید. در هنگام اجرا و در پایان برنامه‌ی جامع ، باید كارهای انجام شده و انجام نشده را بررسی و ارزیابی نمائید. حداقل یک بار دیگر می‌توانید برنامه‌ی جامع تنظیم نمائید و آن هم در یک ماه قبل از برگزاری كنكور سراسری است.

برنامه‌ی جامع چه اجزایی دارد؟
برنامه‌ی جامع شامل ده ستون می‌باشد ، عنوان‌های این ستون‌ها به ترتیب عبارتند از: نام درس - تابلوی آموزشی - برنامه آزمون - تصمیمات و اهداف - منابع مطالعاتی پیشنهادی - سایر منابع اطلاعاتی - زمان برای سه هفته - زمان برای هفته اول - زمان برای هفته دوم - زمان برای هفته سوم در اینجا قسمت‌هایی را كه نیاز به توضیح بیشتر دارند معرفی می‌نمائیم.

تابلوی آموزشی - تشخیص وضعیت:
در ستون تابلوی آموزشی ، ارزیابی خود را درباره وضعیت آموزشی تان در هر درس می‌نویسید.
الف) میانگین نمرات تراز خود را در هر درس یادداشت نمائید. مثلا بنویسید میانگین نمره تراز من در درس سیستم عامل ۵۷۰۰ بوده است.
ب) به برنامه آزمون های دوره نوروز نگاه كنید. اكنون تشخیص دهید كه در كدام فصل‌ها قوی هستید و در كدام فصل‌ها ضعف دارید. نقاط قوت و ضعف خود را به طور جداگانه مشخص كنید.

تصمیمات و اهداف + منابع مطالعاتی:
در ستون چهارم با توجه به وضعیت درسی خود و با توجه به برنامه آزمون ها تصمیماتی اتخاذ می‌نمایید. دقت كنید كه این تصمیمات قابل اجرا باشند ، مثلاً یكباره تصمیم نگیرید كه طی سه هفته دو بار كتابی را دوره نمائید و تمام مسائل آنرا حل كنید و به چند صد تست هم پاسخ دهید! (مطمئناً تصمیمات غیر واقعی قابل اجرا نخواهند بود.) منابع مطالعاتی خود را نیز دقیقاً مشخص كنید. برای مطالعه دروس و یادگیری مطالب حتما از كتاب درسی بهره بگیرید. البته ممكن است در یك درس تسلط كافی داشته باشید و نیازی به مطالعه تشریحی آن درس نباشد. مرور یادداشت‌ها و مقداری تمرین و تست زدن برایتان كافی است در این صورت منابع تستی و تمرین را مشخص كنید. تمرین های كتاب درسی، آزمون های قبلی منابع مفیدی برای تمرین می‌باشند. سایر منابع دلخواه خودتان را در ستون ششم اضافه كنید تعداد صفحاتی را كه می‌خواهید مطالعه كنید ، تعداد مسائل و تعداد تست‌ها را هم بنویسید. پیش از آنكه به فكر تمرین تست های جدید باشید ، به تمرین و مرور و حل مسائل و تست هایی بپردازید كه قبلا آنها را مطالعه نموده اید. باید آنچه را قبلا فراگرفته اید در ذهنتان تثبیت نمائید و آنگاه به مطالب جدید بپردازید.

تخمین و تقسیم زمان:
پیش بینی كنید كه اساساً در ایام نوروز چند ساعت وقت برای مطالعه دارید و برای مطالعه هر درس چند ساعت می‌توانید اختصاص دهید. آن دسته از داوطلبانی كه تا كنون برنامه متعادل (نرمال) نوشته اند این موضوع را بهتر می‌توانند پیش بینی نمایند. اگر دانشجو هستید و تا روزهای آخر اسفند به دانشگاه می‌روید ، توجه كنید كه زمان مطالعه شما قبل از شروع تعطیلات كمتر است و همچنین اگر می‌خواهید دو روز اول عید را تعطیل كنید ، این مدت را هم در نظر بگیرید. سعی كنید تخمین دقیقی از ساعات مطالعه خود بزنید. مثلا بگویید من در هفته اول می‌توانم پنجاه ساعت درس بخوانم ، سپس این پنجاه ساعت را بین دروس مختلف تقسیم كنید. به اهمیت هر درس و وضعیت خود در هر یک از دروس توجه كنید. اگر هنگام تنظیم برنامه رؤیا پردازی كنید و تصمیمات بلند پروازانه بگیرید ، نه تنها نتیجه بهتری كسب نخواهید كرد ، بلكه تمام زحمتی كه برای تنظیم برنامه كشیده اید به هدر خواهد رفت.

برنامه‌ی روزانه
پس از نوشتن برنامه‌ی جامع ، برنامه‌ی روزانه تان را تنظیم نمایید. در برنامه‌ی روزانه برای هر روز حداكثر ۵ درس را در نظر بگیرید. اگر مثلا برای درس سیستم عامل ۱۰ ساعت در نظر گرفته اید ، می‌توانید آن را به چهار نوبت مطالعه ۲/۵ ساعته یا ۵ بار مطالعه ۲ ساعته تقسیم كنید و روزهای مطالعه را هم مشخص كنید. مثلا تصمیم بگیرید چهار نوبت در روزهای شنبه ، دوشنبه ، سه شنبه و چهار شنبه هر بار به مدت ۲/۵ ساعت فیزیک بخوانید. تكالیف خود را نیز برای هر نوبت مطالعه مشخص كنید. آیا فقط كتاب را مطالعه می‌كنید ، مسأله حل می‌كنید یا تست هم می‌زنید. منابع را بنویسید. در ابتدای هر هفته برنامه روزانه را در كنار برنامه جامع روی مقوا نصب كنید. در پایان هر روز و در پایان هفته موارد اجرا نشده را در ستون آخر بنویسید و پس از تصحیح و تعدیل و تصمیم گیری مجدد به برنامه هفته بعد بیفزایید.



پنجشنبه 24 اسفند 1391 - 20:48
ارسال پیام خصوصی نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 3 کاربر از mbio بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: admin / hoda / hossein94 /
mbio آفلاین




ارسال‌ها : 243
عضویت: 6 /7 /1391
تشکرها : 324
تشکر شده : 383

پاسخ : 3 RE مطالعه دست جمعی برای کنکور 93 گرایش بیوالکتریک

روش خلاصه نویسی


خلاصه نویسی به دو منظور میتونه انجام بشه:
یکی توضیح مفاهیم مشکل درسی "به زبان خودتون". این مورد بیشتر در فاز مطالعه مفهومی درس به کار میره و به دانشجویانی که هنوز وقت دارند به شدت توصیه می کنم این کار رو انجام بدن. در واقع این خلاصه نویسی چندان هم "خلاصه" نیست. برای مثال خود من وقتی برای اولین بار مفهوم زیبای فیدبک رو در الکترونیک 2 از کتاب نشلسکی می خوندم (که واقعا ترجمه بدی داشت) وقتی اصل قضیه رو فهمیدم اینقدر هیجان زده شدم که تند و تند چند برگه کاغذ از یه مفهومی که در کتاب یک صفحه بیشتر توضیح نداده بود برای خودم نوشتم. پس این خلاصه نویسی در واقع گاهی "باز کردن مطلب" هست. گاهی "ترجمه مطلب به زبان خودم". گاهی هم خودتون حالت های فرضی رو که کتاب پیش نکشیده برای خودتون به عنوان سوال مطرح می کنید و خودتون هم جواب می دید (با تلاش).

در خلاصه نویسی شما میتونید هر گوشه مطلب رو از یه کتاب که بهتر توضیح داده بگیرید.
اما یادتون باشه این خلاصه نویسی قرار هست "فقط برای خودتون" باشه. قرار نیست جایی چاپ بشه. پس لازم نیست کامل باشه. اگر چیزی رو بلد هستید ازش رد بشید و توی خلاصه نویسی نیارید. اگر با مثال های عامیانه می خواهید مطلب رو توضیح بدید ، خجالت نکشید (مثلا من برای توضیح اثر افزودن صفر به تابع تبدیل توی خلاصه نویسی هام نوشتم: سیستم را هار می کند!)
لازم نیست مرتب و شسته رفته باشه. اما حتما از چند رنگ استفاده کنید. اینجوری راحت تر به ذهن سپرده میشن (مثلا من توی ذهن خودم می گفتم: اون فرمول بنفشه کنار جدول)
از قرار دادهایی برای خودتون استفاده کنید. سر هر پاراگراف یک علامت قراردادی خاص بذارید. مثلا یه نکته ای که بار ها و بارها اشتباه می کنید رو با ستاره قرمز سر پاراگراف مشخص کنید و مفهومش این باشه: "اشتباه رایج" 

اگر هم جایی فکر می کنید کتاب به بهترین وجه ممکن توضیح داده و هیچ مطلب اضافه ای هم نداره ، خوب چه اشکال داره که عین مطلب کتاب رو کپی کنید.

خود نوشتن این خلاصه ها بیشترین اثر یادگیری رو داره.
اما وقتی از اون مبحث گذشتید و بعد از مدتها دوباره برای دوره کردن اون درس یا مبحث برگشتید ، میتونید اول سراغ خلاصه ها برید و سریع یه دور بخونید (خیلی سریع تر از مرور از روی کتاب خواهد بود). بعد سراغ تست ها برید. اگر مشکلی داشتید دوباره به خلاصه نویسی رجوع کنید. در طی حل تستها هر نکته جدیدی رو فهمیدید به خلاصه نویسی های اون مبحث اضافه کنید.
بدین ترتیب مفاهیم به ذهن سپرده میشن. حالا خلاصه ها تون کم کم باید وزن کم کنند و لاغر بشن. یعنی وقتی مطالب رو کاملا یاد گرفتید ، دیگه یه توضیح یک خطی یا یک فرمول یا یک کلمه حتی برای تداعی اون موضوع کفایت میکنه. پس خلاصه نویسی دوم که بسیار کم حجم تر هست رو بنویسید.



پنجشنبه 24 اسفند 1391 - 20:54
ارسال پیام خصوصی نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 4 کاربر از mbio بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: admin / hoda / hossein94 / mahsaaa /
hoda آفلاین




ارسال‌ها : 9
عضویت: 9 /8 /1391
محل زندگی: تهران
تشکرها : 5
تشکر شده : 21

پاسخ : 4 RE مطالعه دست جمعی برای کنکور 93 گرایش بیوالکتریک
سلام
ممنون از مطالبی که گذاشتید
من به دلایل شرایط خاص کاریم نمی تونم کلاس کنکور و از این حرف ها برم و چون از فارغ التحصیلیم مدتی گذشته دنبال کسی هستم که بتونه در دو درس الکترونیک و سیگنال یه کم کمکم کنه!البته از خجالتشون هم در میایم
آیا کسی هست وسط این مطالعه دست جمعی مرا یاری دهد؟!

یکشنبه 27 اسفند 1391 - 15:43
ارسال پیام خصوصی نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 3 کاربر از hoda بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: mbio / hossein94 / admin /
mbio آفلاین




ارسال‌ها : 243
عضویت: 6 /7 /1391
تشکرها : 324
تشکر شده : 383

پاسخ : 6 RE مطالعه دست جمعی برای کنکور 93 گرایش بیوالکتریک
نقل قول از hoda
سلام
ممنون از مطالبی که گذاشتید
من به دلایل شرایط خاص کاریم نمی تونم کلاس کنکور و از این حرف ها برم و چون از فارغ التحصیلیم مدتی گذشته دنبال کسی هستم که بتونه در دو درس الکترونیک و سیگنال یه کم کمکم کنه!البته از خجالتشون هم در میایم
آیا کسی هست وسط این مطالعه دست جمعی مرا یاری دهد؟!


 سلام
هرکمکی از دست من بر بیاد دریغ نمی کنم.....

دوشنبه 28 اسفند 1391 - 14:38
ارسال پیام خصوصی نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 3 کاربر از mbio بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: hossein94 / admin / mehdi1992 /
hoda آفلاین




ارسال‌ها : 9
عضویت: 9 /8 /1391
محل زندگی: تهران
تشکرها : 5
تشکر شده : 21

پاسخ : 7 RE مطالعه دست جمعی برای کنکور 93 گرایش بیوالکتریک
نقل قول از mehraban
نقل قول از hoda
سلام
ممنون از مطالبی که گذاشتید
من به دلایل شرایط خاص کاریم نمی تونم کلاس کنکور و از این حرف ها برم و چون از فارغ التحصیلیم مدتی گذشته دنبال کسی هستم که بتونه در دو درس الکترونیک و سیگنال یه کم کمکم کنه!البته از خجالتشون هم در میایم
آیا کسی هست وسط این مطالعه دست جمعی مرا یاری دهد؟!


 سلام
هرکمکی از دست من بر بیاد دریغ نمی کنم.....



سلام
عیدتون مبارک ممنون لطف می کنید!


پنجشنبه 01 فروردین 1392 - 00:53
ارسال پیام خصوصی نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 3 کاربر از hoda بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: hossein94 / admin / mehdi1992 /
hoda آفلاین




ارسال‌ها : 9
عضویت: 9 /8 /1391
محل زندگی: تهران
تشکرها : 5
تشکر شده : 21

پاسخ : 8 RE مطالعه دست جمعی برای کنکور 93 گرایش بیوالکتریک
سلام
خانم یا آقای معاون انجمن چطوری میتونم مزاحمتون بشم!؟

جمعه 02 فروردین 1392 - 01:08
ارسال پیام خصوصی نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 3 کاربر از hoda بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: hossein94 / admin / mehdi1992 /
hoda آفلاین




ارسال‌ها : 9
عضویت: 9 /8 /1391
محل زندگی: تهران
تشکرها : 5
تشکر شده : 21

پاسخ : 9 RE مطالعه دست جمعی برای کنکور 93 گرایش بیوالکتریک
سلام! حسابی در گیر ایام نوروزین! خوش به حال هر کی می رسه درس بخونه! من سه روزه خاله شدم! برای اولین بار هیچی دیگه!!!! درس تعطیل شده! اصلا نمیرسم!


پنجشنبه 08 فروردین 1392 - 13:59
ارسال پیام خصوصی نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 3 کاربر از hoda بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: hossein94 / admin / mehdi1992 /
hoda آفلاین




ارسال‌ها : 9
عضویت: 9 /8 /1391
محل زندگی: تهران
تشکرها : 5
تشکر شده : 21

پاسخ : 10 RE مطالعه دست جمعی برای کنکور 93 گرایش بیوالکتریک
ای بابا! هیییییییییییییییییییییچ کس نیست؟! همه سرا تو درس و کتابه! آقا اصلا خودم سیگنال و الک و می خونم مگه زمان دانشجویی چیکار می کردیم!! والا!


جمعه 09 فروردین 1392 - 16:00
ارسال پیام خصوصی نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 3 کاربر از hoda بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: baharsalehi / hossein94 / admin /
mbio آفلاین




ارسال‌ها : 243
عضویت: 6 /7 /1391
تشکرها : 324
تشکر شده : 383

پاسخ : 11 RE مطالعه دست جمعی برای کنکور 93 گرایش بیوالکتریک
سلام ببخشید من مدتی درگیر کار بودم نرسیدم بیام انجمن بفرمایید در خدمتم
در مورد نحوه ارتباط با من هم ایمیل خودتونو بهم پیغام خصوصی بزنید

پنجشنبه 22 فروردین 1392 - 19:44
ارسال پیام خصوصی نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 2 کاربر از mbio بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: hoda / admin /
برای نمایش پاسخ جدید نیازی به رفرش (تازه سازی) صفحه نیست ، برای این کار روی تازه سازی پاسخ ها کلیک نمایید !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | مطالعه دست جمعی برای کنکور 93 گرایش بیوالکتریک | پیوند سایتی RSS | بازگشت به بالا