وقتی صحبت از بازاریابی آنلاین می شود، محتوا همه چیز است. این همان چیزی است که شرکت شما را از رقبا متمایز می کند و همچنین منجر به تبدیل سرنخ ها از طریق ترافیک آنلاین مرتبط می شود.
طبق یک نظرسنجی از CMI، 92٪ از بازاریابان اظهار داشتند که شرکت آنها محتوا را به عنوان یک دارایی تجاری بسیار مهم می بیند.
یکی از دلایلی که بازاریابی محتوا تا این حد مؤثر است این است که مؤلفههای متعددی وجود دارد که میتوان از آنها برای هدفگیری و پرورش بازدیدکنندگان به مشتریان استفاده کرد.
به عنوان مثال، بازاریابان B2B تمایل دارند از کمپین های ایمیل و محتوای آموزشی برای پرورش سرنخ ها استفاده کنند.
مهم است که انواع مختلف محتوا را به درستی درک کنید تا بتوانید از آنها به طور موثر برای کمپین های مختلف استفاده کنید - و به شما کمک می کند تا با بخش های مخاطبان ارتباط بهتری برقرار کنید.
حقیقت این است که مشتریان مختلف ترجیحات محتوای خود را خواهند داشت.
طبق یک مطالعه، ترجیحات محتوای خریداران B2B بسته به این که در حال حاضر در کدام مرحله از سفر مشتری قرار دارند، بسیار متفاوت است.
کسانی که در مراحل اولیه بودند، محتوای اطلاعاتی مانند اینفوگرافیک و پادکست را ترجیح می دادند، در حالی که مشتریان مرحله بعدی شواهد ملموس از گزارش های تحلیلگر و مطالعات موردی را می خواستند.
همین امر در مورد مصرف کنندگان B2C نیز صدق می کند. آنها تمایل دارند از انواع مختلف محتوا برای برآوردن نیازهای خود در حین حرکت در قیف فروش استفاده کنند.
واضح است که بسیار مهم است که تیم بازاریابی شما بداند که از چه روش های محتوایی برای پرورش مناسب همه بخش های مخاطبان خود استفاده کند.
بنابراین، بیایید انواع اساسی محتوایی را که امروزه معمولاً می بینید، تجزیه کنیم.
منبع:
خدمات تولید محتوا