زمان جاری : پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 1:01 قبل از ظهر
نام کاربری : رمز عبور : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام دوست گرامی ؛
برای مشاهده انجمن با امکانات کامل ، می بايست
ثـبـت نـام کـنـیـد یا وارد شـویـد


کاربر گرامی کاربر گرامی ؛







تعداد بازدید 1089
نویسنده پیام
mbio آفلاین





ارسال‌ها : 243
عضویت: 6 /7 /1391
تشکرها : 324
تشکر شده : 383
دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر

دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر روز ۲۷ اردیبهشت سال ۱۳۶۷ تأسیس شد و در ابتدا با پذیرش ۶۰۰ نفر دانشجو در رشته های تک درس کار خود را آغاز کرد. پس از آن به علت موقعیت ممتاز این واحد دانشگاهی به لحاظ مکانی و قرار داشتن در مجاورت دانشگاه صنعتی اصفهان و نزدیکی مسافت با شهر و دانشگاه های اصفهان توانست به سرعت هیأت علمی مجرب و کار آزموده‌ای را جذب و رشته های متعددی را که از نظر نیاز جامعه و محتوای علمی دارای پویایی و توجیه منطقی بود ، تأسیس نماید.
هم اینکه این واحد دانشگاه دارای ۲۶ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی ، کارشناسی و کارشناسی ارشد بوده که قریب به ۹۰۰۰ دانشجو در آن مشغول به تحصیل می باشند و تاکنون نزدیک به همین تعداد نیز فارغ التحصیل گردیده‌اند. اکثر دانشجویان این دانشگاه در رشته های فنی و مهندسی و جمع قابل توجهی نیز در رشته های علوم انسانی شاغل به تحصیل هستند. بر این اساس کل دانشجویان دانشگاه در دو دانشکده فنی و مهندسی و مکانیک و همچنین در یک دانشکده علوم انسانی جای گرفته‌اند. این دانشگاه دارای ۴۷۰۰۰ متر مربع فضای آموزشی و زمینی به مساحت ۷۰ هکتار بوده و علاوه بر دانشکده های فوق الذکر ، ساختمان های متعددی نظیر: مجموعه غذاخوری و سلف سرویس ، سایت اینترنت ، خوابگاه دانشجویی برادران ، دبیرخانه ، مجموعه ورزشی و کارگاه ها و آزمایشگاه ها در آن جای دارد.
در طی سال های اخیر در همایش های بین‌المللی کشوری ، تحقیقات و پژوهش های علمی ایشان ، جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است. فعالیت های علمی در این دانشگاه جایگاه ویژه ای دارد. بر این اساس هفت انجمن علمی دانشجویی در رشته های برق ، مهندسی پزشکی ، کامپیوتر ، مکانیک ، اقتصاد ، مشاوره و مددکاری اجتماعی مشغول به فعالیت می باشد و شاخه های علمی جهانی نظیر ieee نیز به صورت فعال در دانشگاه حضور دارند. ابداعات و اختراعات استادان و دانشجویان این دانشگاه توانسته است در سطح کشور و جهان رتبه های مهمی را به دست آورد که برای نمونه می توان از کسب مدال جهانی نقره توسط دو نفر از دانشجویان در ساخت طرح پژوهشی «یکسان سازی میکروسکوپی سطوح به روش نفوذی» درسی و سومین نمایشگاه دستاوردها و اختراعات جهانی ژنو در سال میلادی جاری نام برد. انجمن های علمی دانشجویی چهار نشریه علمی دانش و پردازش ، مهندسان جوان (همراه با ضمیمه ی لوح فشرده با نام پرتو) ، باران و راندمان را به ترتیب در رشته های کامپیوتر ، مهندسی پزشکی ، مشاوره و اقتصاد منتشر می کنند. علاوه بر موارد فوق برخی از نهادهای دانشگاه نظیر باشگاه پژوهشگران جوان و هسته های علمی تشکل های دانشجویی نیز جمع زیادی از دانشجویان علاقه‌مند به فعالیت های پژوهشی را گردآوری و گام های مؤثری را در راه اعتلای علمی دانشگاه برداشته اند.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر در یک نگاه 




پنجشنبه 17 مرداد 1392 - 15:35
ارسال پیام خصوصی نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از mbio بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: admin &
برای نمایش پاسخ جدید نیازی به رفرش (تازه سازی) صفحه نیست ، برای این کار روی تازه سازی پاسخ ها کلیک نمایید !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر | پیوند سایتی RSS | بازگشت به بالا