زمان جاری : دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 - 1:57 قبل از ظهر
نام کاربری : رمز عبور : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام دوست گرامی ؛
برای مشاهده انجمن با امکانات کامل ، می بايست
ثـبـت نـام کـنـیـد یا وارد شـویـد


کاربر گرامی کاربر گرامی ؛







تعداد بازدید 719
نویسنده پیام
admin آفلاین





ارسال‌ها : 1077
عضویت: 26 /4 /1391
محل زندگی: Shiraz
تشکرها : 805
تشکر شده : 975
هدایت ویلچر با حالات چهره
هدایت ویلچر با حالات چهره

ویلچرهای برقی به طور متداول توسط یک جوی‌استیک یا حسگر متصل به بدن کاربر کنترل می‌شوند اما در حال حاضر یک نوآوری در هوش مصنوعی می‌تواند تا حد زیادی به معلولان کمک کند تا ویلچرهای خود را با تغییر حالت چهره خود هدایت کنند. اکنون یک کمپانی رباتیک برزیلی به نام "Hoobox Robotics" با همکاری اینتل (Intel) با استفاده از هوش مصنوعی موفق به ابداع یک فناوری جدید برای ویلچر به نام Wheelie 7 شده است.


این سیستم از یک کیت قدرتمند هوش مصنوعی بهره می‌گیرد که به افراد معلول امکان می‌دهد تا کنترل ویلچر برقی خود را با 10 حالت مختلف چهره، از بالا بردن ابرو تا بیرون آوردن زبان، به دست بگیرند. این فناوری به طور خودکار، حرکات کاربر را یاد می‌گیرد و فقط هفت دقیقه طول می‌کشد تا راه اندازی شود. به همین دلیل نیز نام Wheelie 7 را بر روی آن گذاشته‌اند. کاربر یا همراهش با استفاده از یک اپلیکیشن می‌توانند تعیین کنند که کدام حالت صورت با چه حرکتی از سوی این ویلچر هماهنگ باشد.


این ویلچر هوشمند از طریق ترکیبی از نرم افزار تشخیص چهره، حسگرها، رباتیک و دوربین تشخیص عمق اینتل به نام "RealSense" که بر روی ویلچر نصب شده است، یک نقشه سه بعدی از چهره کاربر تهیه می‌کند و با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای پردازش داده‌ها در زمان واقعی برای هدایت ویلچر استفاده می‌کند.

این سیستم هم در زیر نور خورشید و هم در محیط‌های کم نور کار می‌کند و با 95 درصد ویلچرهای برقی که در حال حاضر در بازار در دسترس هستند، سازگار است.



سه شنبه 20 آذر 1397 - 23:38
ارسال پیام خصوصی نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
برای نمایش پاسخ جدید نیازی به رفرش (تازه سازی) صفحه نیست ، برای این کار روی تازه سازی پاسخ ها کلیک نمایید !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | هدایت ویلچر با حالات چهره | پیوند سایتی RSS | بازگشت به بالا