زمان جاری : دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 - 5:49 قبل از ظهر
نام کاربری : رمز عبور : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام دوست گرامی ؛
برای مشاهده انجمن با امکانات کامل ، می بايست
ثـبـت نـام کـنـیـد یا وارد شـویـد


کاربر گرامی کاربر گرامی ؛







تعداد بازدید 1265
نویسنده پیام
admin آفلاین





ارسال‌ها : 1077
عضویت: 26 /4 /1391
محل زندگی: Shiraz
تشکرها : 805
تشکر شده : 975
فناوری هوآوی برای کمک به کودکان ناشنوا
فناوری هوآوی برای کمک به کودکان ناشنوا

کودکان ناشنوا با چالش یادگیری خواندن متون مواجه هستند؛ چرا که والدین و معلمان آنها اغلب زبان اشاره را نمی‌دانند. اکنون کمپانی هوآوی (Huawei) قصد دارد این مشکل را با اپلیکیشنی به نام StorySign حل کند. این اپلیکیشن برای ایجاد توانایی خواندن متون در کودکان ناشنوا از هوش مصنوعی بهره می‌گیرد تا متن را به صورت همزمان به زبان اشاره تبدیل کند. این اپلیکیشن نه تنها به کودکان کمک می‌کند، بلکه می‌تواند زبان اشاره را به والدین نیز آموزش دهد.


زبان اشاره (Sign language)، زبان قراردادی منظم و پیشرفته‌ای است که برای انتقال معنا، به جای الگوهای صوتی یا نوشتاری، از الگوهای دیداری (ترکیب همزمان شکل، جهت و حرکت دستان، بازوها یا بدن و حالات صورت برای بیان واضح افکار گوینده) استفاده می‌کند. زبان اشاره می‌تواند متنوع باشد اما امروزه یک زبان اشاره بین‌المللی در سطح جهان قرارداد شده است که البته در هر منطقه، عناصر بومی زبان نیز به آن افزوده می‌شود.


با اپلیکیشن StorySign می‌توانید دوربین تلفن همراه خود را به سمت کتاب‌های کودکان بگیرید تا اپلیکیشن با استفاده از هوش مصنوعی، کلمات را به زبان اشاره ترجمه کرده و به صورت انیمیشن نمایش دهد. این اپلیکیشن در حال حاضر از 10 زبان اشاره (از جمله اغلب زبان‌های اروپایی) پشتیبانی می‌کند. با این حال در حال حاضر انتخاب‌ها بسیار محدود است؛ چرا که برای هر زبان فقط یک کتاب اختصاص داده شده است و ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا اینکه مجموعه‌ای از داستان‌ها برای قصه شب کودکان گردآوری شود.

اپلیکیشن StorySign در Google Play و گالری برنامه‌های هوآوی موسوم به "AppGallery" به صورت رایگان قابل دسترسی است و لزوماً نیازی به یک گوشی هوآوی برای اجرا ندارد.



چهارشنبه 14 آذر 1397 - 23:48
ارسال پیام خصوصی نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
برای نمایش پاسخ جدید نیازی به رفرش (تازه سازی) صفحه نیست ، برای این کار روی تازه سازی پاسخ ها کلیک نمایید !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | فناوری هوآوی برای کمک به کودکان ناشنوا | پیوند سایتی RSS | بازگشت به بالا