زمان جاری : دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 - 6:00 قبل از ظهر
نام کاربری : رمز عبور : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام دوست گرامی ؛
برای مشاهده انجمن با امکانات کامل ، می بايست
ثـبـت نـام کـنـیـد یا وارد شـویـد


کاربر گرامی کاربر گرامی ؛







تعداد بازدید 667
نویسنده پیام
admin آفلاین





ارسال‌ها : 1077
عضویت: 26 /4 /1391
محل زندگی: Shiraz
تشکرها : 805
تشکر شده : 975
اندوسکوپی رگ‌ها با اندوسکوپ جدید
اندوسکوپی رگ‌ها با اندوسکوپ جدید

کمپانی بریتانیایی "Cambridge Consultants" با همکاری کمپانی آمریکایی"OmniVision" موفق به توسعه یک اندوسکوپ داخل عروقی شده‌اند.


اندوسکوپ (Endoscope) ابزاری برای معاینه داخل مجراها و حفره‌های بدن است. این ابزار، لوله‌ای شکل بوده در بر روی سر آن دارای منبع نور، عدسی و اغلب دوربین و ابزار بافت‌برداری می‌باشد. اندوسکوپ جدید می‌تواند تصاویری با وضوح ۴۰۰ *۴۰۰ پیکسل که به مراتب بهتر از "آنژیوسکوپ‌های فیبر نوری" (Fiber-optic Angioscopes) موجود است، ثبت کند. با این حال مهندسان کمپانی "Cambridge Consultants" معتقدند که می‌توانند قابلیت تصویربرداری را ارتقاء داده و تا وضوح ۱,۶۰۰*۱,۶۰۰ افزایش دهند. به گفته مهندسان، این کار را می‌توان با استفاده از تکنیک‌های نرم افزاری که قابلیت‌های بالایی دارند انجام داد.


بر خلاف دستگاه‌های فیبر نوری که در آن اجزای واقعی تصویربرداری در نزدیکی اپراتور قرار گرفته است، در این دستگاه جدید، حسگر در بالای دستگاه تعبیه شده است. بخشی از اندوسکوپ که از عروق عبور می‌کند، تنها ۱.۳ میلی متر قطر دارد و به اندازه کافی برای حرکت در انحنای آناتومی انعطاف پذیر است. دستگاه مذکور را می‌توان با سایر تکنیک‌های تصویربرداری درون عروقی مانند "سونوگرافی داخل عروقی" (Intravascular Ultrasound) و "مقطع‌نگاری همدوسی اپتیکی" (Optical Coherence Tomography) ترکیب کرد. با این عمل، پزشکان قادر خواهند بود دید وسیعی از داخل بدن بیماران داشته باشند.

این دستگاه تاکنون بر روی انسان آزمایش نشده است اما قطعاً این فناوری یک پیشرفت بزرگ محسوب می‌شود؛ زیرا در حال حاضر دستگاه‌های اندوسکوپی داخل عروقی بسیار محدود هستند.



چهارشنبه 25 مهر 1397 - 22:47
ارسال پیام خصوصی نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
برای نمایش پاسخ جدید نیازی به رفرش (تازه سازی) صفحه نیست ، برای این کار روی تازه سازی پاسخ ها کلیک نمایید !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | اندوسکوپی رگ‌ها با اندوسکوپ جدید | پیوند سایتی RSS | بازگشت به بالا