زمان جاری : دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 - 2:49 قبل از ظهر
نام کاربری : رمز عبور : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام دوست گرامی ؛
برای مشاهده انجمن با امکانات کامل ، می بايست
ثـبـت نـام کـنـیـد یا وارد شـویـد


کاربر گرامی کاربر گرامی ؛







تعداد بازدید 800
نویسنده پیام
admin آفلاین





ارسال‌ها : 1077
عضویت: 26 /4 /1391
محل زندگی: Shiraz
تشکرها : 805
تشکر شده : 975
ساخت نخستین الکتروشوک ایرانی
ساخت نخستین الکتروشوک ایرانی

مدیر صنعت تجهیزات پزشکی نیروهای مسلح از موفقیت ایران در ساخت نخستین دستگاه الکتروشوک قلبی خبر داد.


رحمت نيا، مدير صنایع الکترواپتیک صاایران با اشاره به موفقیت محققان کشور در ساخت دستگاه الکتروشوک RELIVE DM5 بیان کرد: این دستگاه مجموعه‌ای قابل حمل از چهار دستگاه مستقل است كه مورد استفاده مراكز مراقبت‌های ويژه‌ی قلبی CCU و ICU بوده و شامل يک مانيتور قلبی، يک واحد دفيبريلاتور دستی، يک واحد پيس ميكر خارجی و يک واحد الكتروشوک اتوماتيک (AED) می‌شود.

وی افزود: دستگاه الكتروشوک اتوماتيک اين امكان را فراهم می آورد كه در مواردی كه پزشک متخصص حضور ندارد، بتوان افرادی كه دچار حملات قلبی ناگهانی شده‌اند را از مرگ نجات داد. دستگاه RELIVE DM5 مراحل تست ايمنی و عملكردی را پشت سر گذاشته و در مرحله انجام تست بالينی برای اخذ مجوزهای نهايی توليد است و به زودی به بازار ايران و ساير كشورهای منطقه عرضه خواهد شد. مطابقت سیستم کنونی با استانداردهای روز دنيا به اثبات رسیده و در حال حاضر مراحل اخذ نشان CE برای اين دستگاه نیز در دست اقدام است.

این دستگاه قادر به اندازه‌گیری و نمایش پارامترهای ECG، فشارخون تهاجمی (IBP) و غیرتهاجمی (NIBP)، دما، درصد اشباع اکسیژن خون (SpO2) و میزان Co2 دم و بازدم است. این الکتروشوک قابلیت تنظیم سطح انرژی بین 1 تا 200 ژول را دارد و خازن آن در کمتر از 6 ثانیه شارژ می‌شود.

رحمت نیا تصریح کرد: دستگاه های طراحی شده ضمن جلوگيری از خروج ميزان قابل توجه ارز از كشور، به بی‌نیازی ایران در تأمین این دستگاه‌ها به ويژه در شرايط تحريم‌ها منتهی شده است؛ زیرا دستگاه طراحی شده ضمن اینکه نياز به چهار دستگاه مستقل را در مراكز قلب و عروق بيمارستان ها مرتفع می‌كند، سرویس دهی با چندین قابلیت را با یک دستگاه واحد فراهم می‌آورد.



جمعه 13 مهر 1397 - 22:41
ارسال پیام خصوصی نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
برای نمایش پاسخ جدید نیازی به رفرش (تازه سازی) صفحه نیست ، برای این کار روی تازه سازی پاسخ ها کلیک نمایید !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | ساخت نخستین الکتروشوک ایرانی | پیوند سایتی RSS | بازگشت به بالا