زمان جاری : دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 - 4:40 قبل از ظهر
نام کاربری : رمز عبور : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام دوست گرامی ؛
برای مشاهده انجمن با امکانات کامل ، می بايست
ثـبـت نـام کـنـیـد یا وارد شـویـد


کاربر گرامی کاربر گرامی ؛







تعداد بازدید 732
نویسنده پیام
admin آفلاین





ارسال‌ها : 1077
عضویت: 26 /4 /1391
محل زندگی: Shiraz
تشکرها : 805
تشکر شده : 975
ساخت مفصل زانویی برای دوچرخه‌سواران معلول توسط محققان ایرانی
ساخت مفصل زانویی برای دوچرخه‌سواران معلول توسط محققان ایرانی

محققان کشور به تازگی نوعی مفصل زانویی برای ورزشکاران رشته دوچرخه‌سواری عرضه کردند که امکان خم شدن زانو تا 170 درجه را برای ورزشکاران فراهم می‌کند.


هادی شعبانی، مجری این طرح با بیان اینکه تولید دو نسخه از زانوهای مصنوعی از دستاوردهای این پروژه است، اظهار کرد: ورزشکاران قطع عضو که از بالای زانو، عضو خود را از دست داده‌اند، می‌توانند با استفاده از این زانو به فعالیت‌های دوچرخه‌سواری بپردازند. این محصول در مدت 6 ماه تحت آرمایش قرار گرفته است و در طراحی و ساخت آن، تمام محدودیت‌ها و ضعف‌های آن برطرف شده است. این زانوی مصنوعی از آلیاژهای آلومینیوم و تیتانیوم ساخته شده است. نوع تیتانیومی، سبک‌تر و ویژه افراد معلولی است که دارای وزن کم و مشکلاتی در ناحیه کمر هستند.


شعبانی با اشاره به اعمال تحریم‌ها و گرانی ارز، افزود: در حال حاضر قیمت نمونه آلمانی این زانوها به شدت در بازارهای ایران بالا است و اگر این محصول به تولید ملی برسد، با قیمت کمتر از یک بیستم نمونه خارجی می‌تواند به جامعه معلولان کشور کمک کند. در صورت خرابی نمونه‌های خارجی به دلیل آن که نمایندگی آن‌ها در کشور وجود ندارد، محصول بدون استفاده قرار می‌گیرد ولی امکان تعمیر مفصل زانوهای ساخته شده در کشور وجود دارد.


وی با بیان اینکه مفصل‌های ویژه برای ورزش دوچرخه‌سواری نداریم، تصریح کرد: مفصلی که بتوان با آن دوچرخه‌سواری کرد، وجود دارد ولی مفصل ویژه ورزشکاران رشته دوچرخه‌سواری طراحی نشده که در این پروژه، این نوع مفصل زانوها عرضه شده است. این مفصل زانوها باید سبک و مقاوم بوده و قابلیت "اﻛﺴﺘﻨﺸﻦ (باز شدن)" و "فلکشن (خم شدن)" را داشته باشند. اکثر مفاصل موجود در بازار ایران حدود 100 تا 150 درجه خم می‌شوند ولی این مفصل زانویی تا حدود 170 درجه خم می‌شود و این امر، امکان رکاب زدن را برای فرد معلول فراهم می‌کند.



جمعه 05 مرداد 1397 - 23:25
ارسال پیام خصوصی نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
برای نمایش پاسخ جدید نیازی به رفرش (تازه سازی) صفحه نیست ، برای این کار روی تازه سازی پاسخ ها کلیک نمایید !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | ساخت مفصل زانویی برای دوچرخه‌سواران معلول توسط محققان ایرانی | پیوند سایتی RSS | بازگشت به بالا