زمان جاری : پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 - 12:21 قبل از ظهر
نام کاربری : رمز عبور : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام دوست گرامی ؛
برای مشاهده انجمن با امکانات کامل ، می بايست
ثـبـت نـام کـنـیـد یا وارد شـویـد


کاربر گرامی کاربر گرامی ؛







تعداد بازدید 944
نویسنده پیام
admin آفلاین





ارسال‌ها : 1077
عضویت: 26 /4 /1391
محل زندگی: Shiraz
تشکرها : 805
تشکر شده : 975
درمان افسردگی با ارسال امواج مغناطیسی به مغز
درمان افسردگی با ارسال امواج مغناطیسی به مغز

افسردگی و اضطراب معمولاً با هم بروز کرده و به طیف وسیعی از علائم خفیف تا شدید منجر می‌شود و متأسفانه افرادی که از این بیماری رنج می‌برند، ناچار به استفاده از داروهای مختلف هستند. طبق آمار، دو سوم از بیمارانی که داروهای تجویزی را برای درمان اضطراب و افسردگی استفاده می‌کنند، به نتیجه مطلوب و دلخواه نمی‌رسند. اکنون محققان با همکاری دکتر مهران طالبی نژاد، مهندس پزشکی ایرانی، موفق به ابداع روش جدیدی شدند که با ارسال پالس‌های مغناطیسی، اضطراب و افسردگی را درمان می‌کند.


محققان در کمپانی نوپای NeuroQore پالس‌های مغناطیسی را برای درمان این اختلالات به مغز بیمار ارسال می‌کنند. درمان‌های رایج تحریک الکتریکی معمولاً با تحریک مناطق خاصی از مغز و ارسال بازخورد مثبت در گوش فرد در هنگام شکل‌گیری الگوی ذهنی دلخواه انجام می‌شود. با این روش به تدریج به مغز آموزش داده می‌شود تا امواج مغزی مثبت را به طور دائم حفظ کند. فناوری NeuroQore مانند دیگر درمان‌های تحریک الکتریکی نبوده و به جای ارسال نواهای مثبت، پالس‌های مغناطیسی را برای ایجاد بازخورد مثبت به طور مستقیم به مغز می‌فرستد.

این فناوری بر پایه روش تحریکات تکرار شونده مغناطیسی مغز (rTMS) که یک روش غیرتهاجمی است، کار می‌کند و از نشانگرهای زیستی برای اندازه گیری نتایج استفاده می‌نماید. یکی از مزایای عمده این فناوری این است که عوارض جانبی ندارد و از جنبه‌های منفی آن این است که مانند سایر درمان‌ها این روش نیز بر روی تمام افراد جواب نمی‌دهد.

به گفته طالبی نژاد، موفقیت این روش در آزمایشات ۸۷/۵ بوده است. این فناوری در حال حاضر در کانادا تأیید شده و منتظر تأییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) است.



یکشنبه 24 بهمن 1395 - 15:34
ارسال پیام خصوصی نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
برای نمایش پاسخ جدید نیازی به رفرش (تازه سازی) صفحه نیست ، برای این کار روی تازه سازی پاسخ ها کلیک نمایید !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | درمان افسردگی با ارسال امواج مغناطیسی به مغز | پیوند سایتی RSS | بازگشت به بالا