زمان جاری : چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 11:35 بعد از ظهر
نام کاربری : رمز عبور : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام دوست گرامی ؛
برای مشاهده انجمن با امکانات کامل ، می بايست
ثـبـت نـام کـنـیـد یا وارد شـویـد


کاربر گرامی کاربر گرامی ؛







تعداد بازدید 933
نویسنده پیام
admin آفلاین





ارسال‌ها : 1077
عضویت: 26 /4 /1391
محل زندگی: Shiraz
تشکرها : 805
تشکر شده : 975
بینایی سنجی با گوشی هوشمند
بینایی سنجی با گوشی هوشمند

کمپانی Smart Vision Labs در نیویورک، تجهیزات ساده و ارزان قیمتی برای بینایی سنجی به وسیله گوشی موبایل ساخته است که برخلاف تجهیزات مشابه در بازار، کاربر می تواند به طور مداوم از آن استفاده کند. هدف از ساخت این دستگاه کمک به چشم پزشکان است؛ زیرا با فراهم کردن تجهیزات با کیفیت با قیمتی اندک، هزینه های بینایی سنجی را می کاهد و دیگر نیازی به تجهیزات گرانقیمت نیست. همچنین می توان این دستگاه را در کشورهای در حال توسعه نیز استفاده کرد.


برای استفاده از این دستگاه فقط کافی است دستگاه را به تلفن هوشمند متصل کرد. سپس باید در صفحه نمایش خط قرمز و سبز را همخوان کرد. همچنین به وسیله این دستگاه ساده می توان اختلالات بینایی و عیوب انکساری مانند آستیگماتیسم و نزدیک بینی را نیز شناسایی کرد.

این دستگاه در حقیقت براساس طرح اولیه ای ساخته شده که دانشگاه MIT حق اختراع آن را ثبت کرده است. استفاده از آن نیز بسیار راحت است. پس از بینایی سنجی به وسیله این دستگاه در صورت نیاز، دستگاه شماره های خاصی را به عنوان نتیجه صادر می کند که می توان با کمک آن به طور آنلاین عینک سفارش داد. همچنین نتایج بینایی سنجی در حساب کاربری فرد ذخیره می شود و می توان سوابق فرد را حفظ کرد.


همچنین مطالعه ای در این اواخر نشان داده است نتایج حاصل از بینایی سنجی به وسیله این دستگاه کاملاً با نتایج بینایی سنجی دستگاه های تخصصی مانند اتو رفراکتومتر مطابقت دارد. اتو رفراکتومتر، دستگاهی است که در زمان معاینه چشم توسط چشم پزشکان مورد استفاده قرار می‌گیرد و عیوب انکساری چشم را تشخیص داده و نمره چشم را جهت تهیه عینک و لنز تماسی تعیین می‌کند.

کمپانی سازنده این دستگاه به کاربران هشدار داده است که EyeQue هرگز جایگزینی برای پزشک متخصص بیماری‌های چشمی نبوده و لازم است که افراد برای جلوگیری از بیماری‌های خطرناک چشمی، سالانه به چشم پزشک مراجعه کنند.


این دستگاه با قیمت حدود 29.99 دلار برای سیستم‌های عامل اندروید و iOS طراحی شده است و اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود، تا آوریل 2017 روانه بازار خواهد شد.



شنبه 11 دی 1395 - 22:35
ارسال پیام خصوصی نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
برای نمایش پاسخ جدید نیازی به رفرش (تازه سازی) صفحه نیست ، برای این کار روی تازه سازی پاسخ ها کلیک نمایید !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | بینایی سنجی با گوشی هوشمند | پیوند سایتی RSS | بازگشت به بالا