مرجع مهندسی پزشکی ایران

اولین پیوند پمپ به یک زن سرطانی

اولین پیوند پمپ به یک زن سرطانی   یک زن بریتانیایی با دریافت یک پیوند جدید به نخستین فرد در جهان تبدیل شد که ...

اولین پیوند پمپ به یک زن سرطانی

 

یک زن بریتانیایی با دریافت یک پیوند جدید به نخستین فرد در جهان تبدیل شد که تحت یک درمان انقلابی برای سرطان قرار گرفته ، درمانی که امید می رود بتواند جان هزاران نفر از مردم را نجات دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این پیوند یک پمپ است که برای از بین بردن مایع های جمع شده در بدن که علت بسیاری از سرطان ها هستند طراحی شده است.

سلول های سرطانی مایعی ترشح می کنند که از آن با عنوان آسیت یاد می شود ، این مایع در بدن جمع می شود و احساس ناخوشانیدی را ایجاد می کند.

آب‌آوردگی شکم یا آسیت (Ascites)‏ به تجمع مایع در حفره صفاقی گفته می‌شود. از نظر بالینی وقتی آسیت قابل تشخیص است که حجم مایع بیش از 500 سی سی باشد. آب‌آوردگی شکم دلایل گوناگونی از جمله بیماری های کبدی مانند سیروز و سرطان‌های گوارشی دارد.

بیماران باید به بیمارستان مراجعه کنند تا این مایع از بدن آنها خارج شود ، فرآیندی که می تواند چند روز زمان بر باشد.

این پمپ تجمع این مایع را که علت بسیاری از سرطان ها است خارج می کند ، به این معنا که به جای مراجعه به بیمارستان ، این مایع از طریق مثانه به طور طبیعی از بدن خارج می شود



این پمپ جدید مایع را از طریق مثانه به طور طبیعی در ادرار خارج می کند.

یک زن بریتانیایی مبتلا به سرطان تخمدان به نخستین بیماری در جهان تبدیل شد که این پمپ را به عنوان پیوندی زیر پوست خود در بیمارستان همرزاسمیت در لندن دریافت کرد.

این زن 62 ساله احساس شدید نامساعدی داشت و هر سه هفته یکبار 5 لیتر مایع آسیت از بدن وی خارج می شد. حدود یک سوم از زنان مبتلا به سرطان تخمدان دچار آب آوردگی شکم یا آسیت می شوند.

این پمپ با عنوان آلفاپمپ می تواند به پزشکان ابزار تازه ای برای نظارت بر فرآیند سرطان تخمدان بدهد و برای آنها شرایطی را فراهم کند که بتوانند به سادگی و به طور مرتب سلول های سرطانی را از آسیتی که از طریق ادرار خارج می شود بررسی کنند ، این بررسی ها بدون هرگونه نمونه برداری انجام می شود.

این امر بررسی تغییرات را در وضعیت بیماری تسهیل کرده و درمان مناسب را برای هر فرد میسر می کند که ممکن است در نهایت به بهبود نتیجه درمانی منتهی شود.

قرار است آزمایش بالینی کامل به زودی آغاز شود ، این پمپ پیوندی درحال حاضر در بیمارستان ها برای درمان وجود ندارد ، مگر این که نتایج این آزمایش بتواند تغییراتی برای انواع مختلف سرطان ایجاد کند.

دکتر هانی گابرا مدیر مرکز تحقیقات سرطان تخمدان بریتانیا که آزمایش این پمپ را انجام می دهد اظهار داشت: اگرچه این پمپ روی یک بیمار مبتلا به سرطان تخمدان آزمایش می شود اما آسیت در انواع مختلفی از سرطان متداول است.

وی افزود: آلفاپمپ فرصت هیجان انگیزی برای نظارت بر بیماران مبتلا به سرطان تخمدان است که می تواند شرایطی را برای مراقبت و درمان بهتر از بیماران فراهم کند.

 

منبع: خبرگزاری مهر

 

 

کلمات کلیدی: biomedical engineering ، مهندسی پزشکی ، آشنایی با مهندسی پزشکی ، معرفی مهندسی پزشکی ، مهندسی پزشکی گرایش بالینی ، مهندسی پزشکی گرایش بیومکانیک ، مهندسی پزشکی گرایش بیوالکتریک ، مهندسی پزشکی گرایش بیومتریال (بیومواد) ، مهندسی پزشکی ایران ، مهندسی پزشکی دانشگاه پیام نور ، پایگاه آموزشی و اطلاع رسانی مهندسی پزشکی ، اخبار و تازه های مهندسی پزشکی ، مقالات مهندسی پزشکی ، آموزش مهندسی پزشکی ، دانلود کتاب های مهندسی پزشکی ، دانلود جزوه های مهندسی پزشکی ، دانلود نمونه سوالات امتحانی مهندسی پزشکی ، پیوند ، سرطان ، ‌پمپ ، پمپ آلفا ، ‌آسیت ،‌ درمان سرطان

کد امنیتی رفرش

آشنایی با مهندسی پزشکی

آشنایی با تجهیزات پزشکی

آشنایی با تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی

اخبار و تازه‌های مهندسی پزشکی

مقالات مهندسی پزشکی

جزوات دانشگاهی و نمونه سوالات امتحانی

معرفی کتاب ، نرم افزار و سایت

ویدیو و انیمیشن آموزشی

دانلود فایل